Veelgestelde vragen
Bij Freetime kan je nu ook makkelijk, veilig en snel online bestellen. Wij versturen de bestelling zo snel mogelijk. Hieronder vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen.
Bestellen
Heeft Freetime een webshop?
Neen. We hebben wel een uitgebreide Instragram- en Facebookpagina waar we erg veel collectie tonen. Bestellen kan door een privé bericht te sturen op Instragram of Facebook of via een SMS of belletje op 0475/22.83.49 of 0474/46.04.15. Wij rekenen jouw verzendkosten bij de betaling, afhankelijk van de hoeveelheid en het gewicht van jouw bestelling. Wanneer wij de betaling ontvangen hebben via overschrijving, doen wij jouw pakketje op de post.
Is er een bepaald minimum aankoopbedrag verplicht?
Neen.
Heb ik een account nodig om te bestellen ?
Neen. Je hoeft je niet te registeren om een online bestelling te plaatsen. We hebben dan wel nog altijd jouw e-mailadres, telefoonnummer, verzend- en factuuradres nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Deze gegevens zullen nadien niet bewaard worden. Bij een volgende bestelling, moet je dit formulier dus altijd opnieuw invullen.
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij bestelling ?
Ja. Door gebruik te maken van de modernste SSL-versleuteling garanderen wij een optimale bescherming van jouw persoonsgegevens. Daarnaast lopen alle verrichtingen via onze externe partner Mollie, een pionier op gebied van veilig online betalen. Niemand, ook Freetime niet, krijgt jouw kaartnummer te zien.
Retourneren
Mag ik mijn artikelen retourneren ?
-
Indien je een artikel wil retourneren moet je het uiterlijk binnen de 14 kalenderdagen terugbrengen of terugsturen.
-
Voorwaarde is dat het artikel in nieuwstaat is. Het mag niet gedragen of gewassen zijn. Het label/kaartje moet er nog aan zitten. Het artikel is, indien mogelijk, in de originele verpakking.
Freetime waardebonnen kunnen niet geretourneerd worden.
Mag ik mijn artikelen ruilen ?
Je mag binnen de 14 kalenderdagen je artikel ruilen voor een nieuw exemplaar als het niet het juiste artikel is of beschadigd is.
Waar kan ik mijn artikelen retour afgeven ?
Een artikel dat je wil retourneren kun je:
-
kosteloos terugbrengen naar de Freetime winkel.
-
op eigen kosten terugzenden via het postkantoor. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar de verzendbevestiging totdat je bericht krijgt dat de retourzending goed door ons ontvangen is.
Hoe retourneer ik gratis bij Freetime ?
Ga langs bij Freetime met de factuur en het artikel in de originele verpakking. Je kan daar je aankoop omruilen voor iets anders of je ontvangt het aankoopbedrag terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel betaald hebt.
Moet ik betalen bij ruilen ?
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van Freetime artikelen. De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend. Ben je van gedacht veranderd of heb je de maat verkeerd ingeschat dan zijn bij het retour sturen de verzendkosten voor het terugsturen voor je eigen rekening. Als wij een fout gemaakt hebben dan nemen wij natuurlijk de kosten van het retourneren en opnieuw verzenden voor onze rekening.
Hoelang duurt het voor een retourartikel verwerkt is ?
Als je retourneert via Bpost, heeft je retouretiket direct een traceercode waarmee je de retour kunt volgen. Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging. Als je 5 werkdagen nadat wij het artikel ontvangen hebben nog geen bericht hebt gehad, neem dan contact op met 0475/22.83.49 of 0474/460.415. Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.
Algemene voorwaarden
Waar vind ik de algemene voorwaarden ?
De volledige tekst van de algemene voorwaarden kan je hier nalezen.