Veelgestelde vragen
Bij Freetime kan je nu ook makkelijk, veilig en snel online bestellen. Wij versturen de bestelling zo snel mogelijk. Hieronder vind je antwoorden op enkele veelgestelde vragen.
Bestellen
Zijn mijn persoonlijke gegevens veilig bij bestelling ?
Ja. Door gebruik te maken van de modernste SSL-versleuteling garanderen wij een optimale bescherming van jouw persoonsgegevens. Daarnaast lopen alle verrichtingen via onze externe partner Mollie, een pionier op gebied van veilig online betalen. Niemand, ook FreeTime niet, krijgt jouw kaartnummer te zien.
​Is er een bepaald minimum aankoopbedrag verplicht?
Neen.
​
Heb ik een account nodig om te bestellen ?
Neen. Je hoeft je niet te registeren om een online bestelling te plaatsen. We hebben dan wel nog altijd jouw e-mailadres, telefoonnummer, verzend- en factuuradres nodig om je bestelling te kunnen verwerken. Deze gegevens zullen nadien niet bewaard worden. Bij een volgende bestelling, moet je dit formulier dus altijd opnieuw invullen.
Hoe weet ik of Freetime mijn bestelling goed ontvangen heeft ?
Als je bestelling goed geregistreerd werd dan ontvang je direct na de bestelling een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je opgegeven hebt bij de bestelling. Heb je geen mailtje ontvangen? Controleer dan eerst je spamfolder of prullenmand van je mailbox. Vind je de bevestigingsmail daar terug, controleer je spam-filter-instellingen en pas ze aan zodat toekomstige berichten niet verloren gaan. Heb je geen bericht ontvangen ? Contacteer dan onze klantendienst : 0474/460.415 tijdens de openingsuren.
Kan ik mijn bestelling online annuleren ?
Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met 0474/460.415.
Online betalen
Is mijn betaling veilig ?
Betalen op freetimeevergem.be is gegarandeerd 100% veilig. Voor veilige online betalingen werken we samen met Mollie, een van de pioniers op gebied van online betalen. Mollie garandeert je een 100% veilige afhandeling. Nadat je het bestelproces doorlopen hebt en op “Nu betalen” klikt, word je doorverwezen naar een beveiligde https pagina van Mollie. De transactie gebeurt altijd via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen jou en Mollie. Noch Freetime noch iemand anders krijgt jouw kaartnummer of andere informatie te zien. Mollie controleert de geldigheid van je kaart, kaartnummer en toegangsrechten van je kredietkaart en laat Freetime weten wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden. Lukt het niet? Contacteer ons dan op 0474/460.415
​
Hoe kan ik online betalen ?
De betaling voor elke online bestelling - ongeacht de leveringsmethode - gebeurt vooraf. Ook bij afhaling van het pakket bij Freeime dient de online bestelling op voorhand betaald te worden. Nadat wij de betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt en verstuurd of klaargelegd voor ophaling in onze winkel. Met deze betaalmiddelen kun je bij freetimeevergem.be 100% veilig betalen: Bancontact/Mister Cash, Creditcard (VISA & Mastercard).
Wat moet ik doen als mijn betaling wordt geweigerd ?
​
Indien jouw betaling wordt geweigerd, raden wij je aan om het nog een keer te proberen. Je kan ook een andere betaalmethode kiezen. Blijft het probleem zich voordoen, dan kun je best contact opnemen met je bank of 0474/460.415.
Wanneer word ik terugbetaald ?
Zodra we je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben betalen we je terug. Je krijgt dan een e-mail ter bevestiging. Meestal binnen vijf werkdagen nadat je geretourneerd hebt. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je zelf betaald hebt.
Levering
Wanneer zal ik mijn artikelen ontvangen ?
Alle artikels die we via onze webshop aanbieden zijn in voorraad in onze winkels. We verbinden er ons toe om binnen de 5 dagen na je ontvangen bestelling de goederen te versturen..
Waar kan ik mijn bestelling laten leveren ?
​
Ophalen in de winkel is altijd gratis: laat dan weten via de bestelling, dat je het artikel zult ophalen. Bezorging is ook mogelijk op enig adres in België. Indien er sprake is van verzendkosten, zal dit duidelijk vermeld worden.
Ik heb geen verzendbevestiging gekregen, wat nu ?
Wellicht is de verzendbevestiging tegengehouden door de spamfilter van je mailbox. Controleer je spam-filter-instellingen en pas deze indien nodig aan. Mocht je toch nog problemen ondervinden, dan kan je ons altijd contacteren via 0474/460.415 tijdens de winkeluren.
Retourneren
Mag ik mijn artikelen retourneren ?
​
-
Indien je een artikel wil retourneren moet je het uiterlijk binnen de 14 kalenderdagen terugbrengen of terugsturen.
-
Voorwaarde is dat het artikel in nieuwstaat is. Het mag niet gedragen of gewassen zijn. Het label/kaartje moet er nog aan zitten. Het artikel is, indien mogelijk, in de originele verpakking.
Freetime waardebonnen kunnen niet geretourneerd worden.
​​
Mag ik mijn artikelen ruilen ?
​
Je mag binnen de 14 kalenderdagen je artikel ruilen voor een nieuw exemplaar als het niet het juiste artikel is of beschadigd is.
Waar kan ik mijn artikelen retour afgeven ?
Een artikel dat je wil retourneren kun je:
-
kosteloos terugbrengen naar de Freetime winkel.
-
op eigen kosten terugzenden via het postkantoor. Je ontvangt daar een verzendbevestiging met Track & Trace code waarmee je de zending kunt volgen. Bewaar de verzendbevestiging totdat je bericht krijgt dat de retourzending goed door ons ontvangen is.
Moet ik betalen bij het retoureneren ?
Je kunt artikelen gekocht op freetimeevergem.be kosteloos retourneren in onze winkel.. Als je iets terugstuurt per post betaal je zelf de kosten voor het retourneren.
​
Hoe retourneer ik gratis bij Freetime ?
Ga langs bij Freetime met de factuur en het artikel in de originele verpakking. Je kan daar je aankoop omruilen voor iets anders of je ontvangt het aankoopbedrag terug via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je het artikel betaald hebt.
Moet ik betalen bij ruilen ?
Nee, er zijn geen extra kosten verbonden aan het vervangen van Freetime artikelen. De factuur van je oorspronkelijke bestelling is leidend. Ben je van gedacht veranderd of heb je de maat verkeerd ingeschat dan zijn bij het retour sturen de verzendkosten voor het terugsturen voor je eigen rekening. Als wij een fout gemaakt hebben dan nemen wij natuurlijk de kosten van het retourneren en opnieuw verzenden voor onze rekening.
Wat als ik na de retourzending geen melding heb gekregen ?
We streven ernaar om je retourzending zo snel mogelijk te verwerken. Als je 14 dagen nadat je het artikel retour hebt gestuurd geen bericht hebt ontvangen, neem dan contact op met 0474/460.415.
Hoelang duurt het voor een retourartikel verwerkt is ?
Als je retourneert via Bpost, heeft je retouretiket direct een traceercode waarmee je de retour kunt volgen. Wanneer wij je retourzending goed ontvangen en verwerkt hebben, ontvang je een mail ter bevestiging. Als je 5 werkdagen nadat wij het artikel ontvangen hebben nog geen bericht hebt gehad, neem dan contact op met 0474/460.415. Het hangt af van de betaalmethode wanneer het bedrag teruggestort wordt.
Algemene voorwaarden
Waar vind ik de algemene voorwaarden ?
​
De volledige tekst van de algemene voorwaarden kan je hier nalezen.